22 Kasım 2011 Salı

Yabancı Dil Sorunsalı


Merhabalar,

Sizlerle yabancı dille ilgili bir anımı paylaşarak bu yazıya başlamak istiyorum. Ortaokuldan beri İngilizce eğitimi alıyorum. Lisede hazırlık sınıfı adı verilen 1 senelik yoğun İngilizce eğitimi aldıktan sonra üniversitede İngilizce sınavını atladım ve direkt 1. sınıf derslerini almaya başladım. Okulda dersler de İngilizce buraya kadar sorun yok. Dilbilgisi olsun dinleme olsun anlama olsun yazma olsun sorun yok. Okul biter ben artık yavaştan iş görüşmelerine başlarım.Babam da bir yandan kendisi gibi mezun olduktan sonra İngiltere'ye göndermek ister beni ama ben nedeni bilinmeyen bir korkuyla gitmek istemem hep ertelerim. Hiç unutmam Maslak'ta bir danışmanlık şirketinde görüşme yapıyorum. Her şey güzel devam ediyor çünkü görüşmeye gitmeden önce çok yoğun hazırlık yaptım. Danışman İngilizce soru sordu. Tabii ben heyecanın da etkisiyle sessiz kaldım. Boğazım tıkandı nefes alamıyorum o derece İngilizce'yi bırakın Türkçe bir kelime dahi edemedim 10 dakika boyunca. Noldu söyleyeyim ben devam edemeyeceğim dedim danışmana zar zor. Sinirim çok bozulmuştu ağlayarak ilk iş babamı aradım ve dedim ki baba hemen İngiltere'ye gitmek istiyorum. Yabancı dili konuşmak gerçekten çok önemli. Maalesef ülkemizde sadece dilbilgisi olarak iyi eğitim alıyoruz. O dili yaşayamıyoruz ezberleyip geçiyoruz. Diğer yazımda İngiltere'deki anılarımla karşınızda olacağım.

2 yorum:

Kaya Arsoy dedi ki...

Canan Hanım,

Yabancı dil başkası için değil sizin için önemli ve gerekli.Çok güzel ifade etmişsiniz.Dünyaya başka bir pencereden bakmanızı sağlıyor. Bakış pencerelerinizin perdesi açık, filtreleriniz berrak olsun hep

Kaya Arsoy

Unknown dedi ki...

Nazik mesajınız için çok teşekkürler Kaya Bey:)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

 

Başka Bir Anne Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos