4 Aralık 2011 Pazar

İş Görüşmesi Aş Görüşmesi


Bugünlerde yüksek lisansla ilgili vize döneminde olmam ve projelerimin yoğunluğu nedeniyle bloguma fazla yazı yazamıyorum. Bir de havalardan dolayı hafif  rahatsızlığımla beraber astımım nüksedince, şuan elimde ekinezya çayım keyfim yerinde yazımı yazıyorum:) Buarada ekinezya çayı astım ve alerjisi olanlar için gerçekten mucize bilgilendirmemi de yapmayım ve konumuza geri dönelim.

Sizlerle bugün iş görüşmesine gitmeden önce mutlaka okunması gereken bir kitabı paylaşmak istiyorum. Kitabın adı başlıktan da anlaşılacağı üzere İş Görüşmesi Aş Görüşmesi yazarı Mehmet Öner. Kitabın içeriği ve konuları şöyle gruplanıyor:

Ben kimim ve nereye gidiyorum?
1. BÖLÜM: KENDİMİZİ TANIYALIM
Püf noktaları
2. BÖLÜM: UYARILAR VE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
İşleri nerede bulabiliriz?
3.BÖLÜM:ŞİRKETLERE ULAŞMA YOLLARI
Satışa nasıl başlayabiliriz?
4.BÖLÜM: ÖZGEÇMİŞ YAZMA
Sıcak satış yapabilecek miyiz?
5.BÖLÜM: İŞ GÖRÜŞMELERİ
Satış sonrası hizmetler
6.BÖLÜM: İŞİ KAPMA VE SONRASI

Mehmet Bey kitabında iş görüşmesini bir pazarlama aktivitesi olarak yorumlamış ve şu cümlelerle açıklamış:

"Her görüşmede olduğu gibi, iş görüşmelerinde de bir pazarlayan taraf, bir de pazarlanan taraf vardır. Aslında, "pazarlayan" ve "pazarlanan" rolleri görüşme boyunca iki taraf arasında gider gelir ve roller değişir."


"İş görüşmesi deneyimi, kariyerimiz boyunca birkaç kez başımıza gelecektir. Durum böyle olunca,kendisine ve kariyerine önem veren biriysek, bu konudaki bilgilerimizi her zaman canlı tutmak zorunda olduğumuzu göreceksiniz."


"İş görüşmesinin aş görüşmesi olduğunu söylerken "aş";iyi bir iş, iyi bir gelecek, başarılı bir kariyer, mutlu bir yaşam anlamında kullanılmıştır."


Birçoğumuz gibi bende iş görüşmeleri yaptım ve yapmaya devam ediyorum. Görüşmeye gitmeden önce bu tarz bilgilendirici kitapları okumak gerek. Çünkü işi alacağımız yerde çok komik ve trajik hatalar yapıyoruz ve işi kaybediyoruz. İş görüşmesinde başarılı olmak için bir çok faktör etkili fakat biz hazırlıklı olursak maça 1-0 önde başlamış oluruz. Birçoğumuz iş görüşmelerine hazırlıksız geliyor. Bunları diğer yazılarımda da paylaşacağım. Ben bu kitabı çok beğendim ve okumanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

 

Başka Bir Anne Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos